مراحل پذیرش و درمان بیماران اعتیاد

عبور از مراحل پذیرش و درمان بیماران اعتیاد ترک در موسسه ترک اعتیاد (کمپ) طلوع دیگر نیاز به تعهد طولانی ‌مدت و سخت ‌کوشی دارد. اما درمان حرفه ‌ای در مراکز حرفه ‌ای می ‌تواند به افراد کمک کند تا قدرت و شهامت قدم گذاشتن به این مسیر دشوار و ترسناک را پیدا کنند.
یکی از اهداف کمپ ترک اعتیاد ایجاد یک فضا و محیط مناسب و سرشار از آرامش و احترام برای بازتوانی و درمان بیماران است. محیطی که شخص معتاد احساس تحقیر شدگی و مجرم بودن نداشته باشد و با آن مانند یک انسان عادی و بیمار که نیاز به درمان دارد، رفتار شود. ما در ادامه شما را با مراحل پذیرش و درمان این بیماران بیشتر آشنا می کنیم …

مدارک مورد نیاز برای پذیرش

پذیرش و درمان بیماران اعتیاد در موسسه ترک اعتیاد (کمپ) طلوع دیگر دارای مراحل مشخصی است که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم ، اولین مرحله ارائه و تایید مدارک هویتی است.

• ارائه مدرک شناسایی بیمار
• حضور معرف به همراه شناسنامه

برای بستری اجباری و قانونی فرد بیمار ، تنها پدر، مادر، برادر، خواهر و همسر وی می تواند با داشتن مدارک هویتی معتبر اقدام کنند.

 

پذیرش و درمان بیماران

مراحل ترک اعتیاد در موسسه ترک اعتیاد (کمپ) طلوع دیگر به صورت اصولی و علمی در اکثر مراکز یکسان است. تفاوت مراکز ترک اعتیاد عموما مربوط به سطح تخصص کادر درمان، روش مورد استفاده برای ترک و امکانات رفاهی مجموعه است.
خدمات درمانی در موسسه ترک اعتیاد (کمپ) طلوع دیگر به دو صورت، درمان بستری و درمان سرپایی ، توسط کادر مجرب و متخصص با بالاترین سطح کیفیت ، به بیماران محترم ارائه می‌گردد. این خدمات در زمینه های مشاوره ، روانشناسی  و ترک اعتیاد می باشد.

 

مراحل پذیرش و درمان در کمپ موسسه ترک اعتیاد (کمپ) طلوع دیگر

 

مشاوره قبل از پذیرش :

جهت اخذ اطلاعات اولیه در مورد روند درمان و اقدامات تخصصی بیمار یا همراه وی به مرکز مراجعه نموده و روانشناس در این مورد به آنها کمک می ‌کند. اگر بیمار همکاری لازم را با کلینیک نداشته باشد راهکار های مناسبی به خانواده و یا نزدیکان وی داده خواهد شد. این راه کار ها برای افزایش انگیزه و همکاری با درمان پیشنهاد داده می‌ شود.

 

پذیرش و تشکیل پرونده :

بیمار و یا همراه ایشان جهت تشکیل پرونده مراجعه و اطلاعات لازم توسط پرسنل پذیرش اخذ می ‌گردد. سپس ایشان از بخش بازدید کرده و در مورد انتخاب نوع تخت بستری تصمیم می ‌گیرند.

 

ویزیت روانشناس :

در این بخش بیمار توسط روانشناس ویزیت می شود و ضمن مصاحبه تشخیصی ، اقدام به نوشتن شرح حال بالینی بیمار می‌ کند. اطلاعات به دست آمده از بیمار و خانواده وی ، این اجازه را به کمپ های اعتیاد می‌ دهد که در خصوص تشخیص بیماری ‌های زمینه‌ای روانی که مراجعه کننده را مستعد ابتلا به اعتیاد کرده اطمینان پیدا کنند. و در صورت لزوم در کنار درمان وابستگی به مواد ، بیماری ‌های زمینه ‌ای روانی را نیز مد نظر قرار داده و درمان می‌ کنند که این امر تا حد بسیار زیادی از عود مجدد جلوگیری نموده و میزان پایداری در مسیر درمان را افزایش می‌ دهد.

 

مراقبت‌ های پرستاری پذیرش و درمان بیماران اعتیاد :

بعد از تشخیص نهایی بیمار توسط پرسنل پرستاری به اتاق خود راهنمایی شده و پس از تعویض لباس و آمادگی ،ECG انجام می ‌گردد و جهت آزمایشات اولیه ، نمونه گیری به عمل می‌ آید. بیمار به صورت 24 ساعته تحت نظر و مراقبت‌ های روان پرستاران این مرکز بوده واز نظر کنترل علائم و داروها دقت لازم اعمال می گردد.

 

سیر درمان در زمان بستری :

بیمار روزی دو نوبت توسط روانشناس و روزی حداقل یک بار توسط پزشکان ویزیت می‌شود.
در طول مدت بستری جهت افزایش insight در بیماران و اقدامات پس از ترخیص و آگاهی از سیر بهبودی ، مصاحبه‌ی روانشناسی و جلسات روان‌ درمانی انجام شده درمان ‌های دیگری همچون گروه درمانی ، کاردرمانی ، خانواده درمانی ،CBT و … توسط روانشناس حاضر در بخش ، برای بیماران انجام می‌گیرد. قابل به ذکر است که حضور پزشک عمومی در مرکز نیز کمک شایانی در رسیدگی به بیماران می‌ نماید.

 

سیر درمان پس از ترخیص :

ترک اعتیاد تنها با سم زدایی و بدون درمان های روحی اثر بخشی چندانی نخواهد داشت و احتمال بازگشت به اعتیاد بسیار زیاد است. به همین دلیل پس از بهبودی و ترخیص از کلینیک لازم است بیمار در دوره های آموزشی و روانشناسی حضور پیدا کرده و ارتباط او با مددکار تا مدتی ادامه داشته باشد.
• اقدامات روانشناختی
• روان درمانی‌ های فردی
• گروه درمانی
• خانواده درمانی
• درمان ماتریکس

 

مراحل پذیرش و درمان | درمان سرپایی :

مراحل درمان سرپایی نیز شبیه به درمان بستری می ‌باشد با این تفاوت که در موارد خفیف تر بیمار به جای حضور شبانه روزی در موسسه ترک اعتیاد (کمپ) طلوع دیگر ، در منزل تحت درمان تخصصی و مراقبت قرار گرفته و همواره با کادرموسسه ترک اعتیاد (کمپ) طلوع دیگر در ارتباط می ‌باشد.
• پذیرش و تشکیل پرونده
• ویزیت روانشناس
• سیر پیگیری سرپایی : درمان دارویی ، گروه درمانی ، خانواده درمانی ، روان درمانی و ماتریکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *